adv

Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan kembali..

Ramadhan kali ini tak sama seperti ramadhan yang lain. kali ini aku sambut ramadhan dengan isteri terchentaaacewwwaaahhh..

kadang2 teringat balik zaman bujang time ramadhan,

zaman kekecik kalau puase dapat duit beb..aku hari2 kira untung nak collect time raya nanti. kecik2 aku memang pose penuh, memang terer gile bab puase ni..tu time raye je aku kaya raye..muahahha..mase kecik2 ni aku selalu ponteng skolah fardu ain gi main game arcade kat pekan PD. bulan pose memang kerap lah aku gi. tapi agaknye tuhan nak insafkan aku. tak sempat aku nak masuk arcade game.polis datang rush pusat game tuh.terus aku takut. ye lakan tak cukup umur. time bukak pose aku nye muke la paling letih skali. ye la hyperactive katekan..huahuah..aku memang suke pow mak ayah aku time bukak pose ni..mesti beli sedap2x kuih2..ade 1 kuih peberet aku mase kecik..aku tak tau name specifik die..tapi aku panggil die kuih hijau cicah air gule melake..huahua..perrgghh tekeliooo aku ni..

zaman diploma - jengka - time pose dining memang aku tak singgah lah time berbuka..nak berbuka aku gi outing lepak makan ngn kawan2x kat luar. ye la zaman bujang desperate dengan masalah cinta..wakakka..sebab time tu aku heavy smoker, maybe sebab ade masalah otak kusut kot..hahaha..berbuka kat luar memang best sebab lepas abis je nasik terus nyale sebatang rokok..peerrgghh puas gila sebab sangap tahan lame2..kadang2 tu aku kluar gak berbuka dengan pasangan blind date. kononnya nak cari jodoh di bulan ramadhan yang mulia..haha..tapi tu la agaknya memang jodoh aku dengan wife aku skarang ni..blind date byk2x tapi tak berkenan di hati yang suci ini..hahha..sape lagi yang mengajar aku bab-bab blind date ni..kompem2x lah Saadi Amir bin Silahuddin.

sape yang study kat jengka batch aku dan sewaktu dengannya mesti tau pasal virus blind date ni..mana taknya setiap bilik ada telephone percuma di sediakan untuk bergayut di setiap bilik. memule aku memang malas nak layan telephone ni. tapi ye la aku di perantauan kesunyian tanpa kasih sayang.tu aku capai gak telephone KOPTEL layan ngn amir sampai sorang awek ni dismis secare senyap. mana taknye kol 8- 11pm die gayut ngn amir. kol 11-3am die call aku plak..tetibe next sem call handphone die die letak. hahha..kelakar btul ingat zaman kat jengka ni.

pergghh lari topikkk...bab mengarut bagi kat aku..huahuahua..

zaman tinggal kat Shah alam pon seksa gak..tak da duit..semuanya mahal..tapi sebab bdak2 rumah 503 blok 40 pemalas orangnya..kiteorg sllu je beli makanan kat pasar ramadhan dan kadang2 kiteorang gi MCd layan bigmac.. isk2..zaman ni memang boring gila..nk kluar duit tak ada. so jadi gamers sejati la main game smpai lapar, pastu tido dengan harapan lepas tido bagun2 terus kenyang..awek tak de gak time ni..so bebuke ngn kawan2 je la..tp last2 sem ade awek dah..huhuhu..aku buke pose ngn die la kadang2..kih kih kih

zaman kerje + bujang.
duduk dengan ajib memang menduke citekan. duit dah ade beli PS game console mase bulan puase. cis..1st day aku ajak gi terawih..dorang layan PS. aku gi la sorang2x. hari ke-2 aku ajak lagi..dorang tak mempedulikan ajakan orang yang beriman macam aku ni..aku pergi sorang2 lagi..hari ke-3 aku ajak lagi..dorang taknak dengan aku2x pon main PS smpai la habis puasa. kalau tak PS aku men-dota..cis...semoge ajib insaf seperti aku..ehh tapi aku tengah pikir nk beli PS3 ni..macam mane ni nk insap..hahaha.


kepada semue kawan2 , selamat menyambut ramadhan yang mulia ini. semoga beroleh rahmat dariNya. maafkan daku yang suka menyakiti hati mu cewahh..mari lah bermaaf-maafan..nanti raya kita mintak maaf lagi sekali..

3 comments:

Nub said...

pergh cite bulan pose kt jengke mmg nostalgia la..

tp cite bulan pose kt shah alam mgm tragic..

sedih tp happy..susah2 dulu senang2 kemudian..

biasenye tiap2 kali bulan pose budak2 sentul clan akan buat buke pose ramai2 kt tempat2 yg grand..so disebabkan ko da jadi warganegara sentul merangkap sentul clan secare x langsung mari join kitorg bbuka pose secare berjamaah..

Plan kite tag kt FB wokeh..

dee said...

kuih ijau cicah gula melaka tu kuih lopes ke? yg bentuk segitiga tu.

RyuJi said...

aah dee, kuih segitiga tu..aku tak tau name saintifik die..hahhaha..aku panggil kuih ijau cicah gule melake je..kuih tu dah pupus kot.aku cari tak jmpe pon kat sentul ni..cis..

che on, dlu ko blind date gak..pakai nick megat..macam haram..hahha..

wei bile nk open pose besar ni..aku on je..nnt lepak minum teh malam2 kite discuss la..

Related Posts with Thumbnails