adv

Tuesday, June 29, 2010

Pantai

oh setelah mengodek2 gambar di dalam PC, Cis rupenye ade lagi gambar yang tak abis di story kan lagi. Huahua. Gambar ni di ambil mase angah kawin juga, tapi time nk Magrib la. Di sebabkan Si Bum ni Orang KL, tak penah lah die melihat Pantai yang cantik. Dalam Otaknye hanye lah Pantai Dalam dan hospital Pantai je la yang ade kat dunie ni. Atas rase simpati yang membuak2, si Ciky menyesetatkan kerete lalu membawa nye kepantai.

kiteorang lepak kat Pantai PD la mane lagi, Niat Dihati nk gi kat pantai Telok kemang, maklumlah awek disana berpusu pusuan terjun kelaut yang tenang sambil dilihat oleh buaye-buaye di tepi pantai. Tapi mengenangkan ke mithalian yang memang sedia ade dalam diri ku. ku patahkan hasrat itu lalu membawa si Bum ke Pantai PD kerana dekat dengan masjid bagan pinang, dengar skit azan Magrib nanti..hehe..

Maklum lah dah lame aku tak lepak2 kat PD, macam2 perubahan, bile tengok pantai yang indah dan permai, teringat zaman ponteng skolah semate-mate nak tangkap ikan kecik-kecik kat tepi pantai tu, balik basah kuyup kene libas ngn paip getah...sambil jalan2 menceritekan pengalaman dibesarkan kat PD selama 18 taun, kami bejalan berpimpinan tangan sambil mate ku liar memandang awek2 yang kepenatan bersantai di tepi pantai. tangan kiri memengang DSLR untuk mengetes power.

kami berlari-larian sambil menyanyikan lagu Seiring dan sejalan dendangan bawaklori jualtikar (broery marantika) ala manje-manje gitu. sempat jugak aku snap gambar si bum ni..huhuhu..

ni dia gamba si bum ala-ala pulang dari umrah


gaye poyo termenung mengenangkan pantai Dalam dan hospital pantai Di kuala lumpur

tengah berjalan2 tetibe si bum memekik 
abg..abg...ape tu..bende bejalan atas air tu..!!"pekik orang KL"
ouhh...itu sampan bermotor atau name saintifik die motorbot

kesian tengok orang KL yang jakun melihat bot di - atas air
aku pon snap lah gambar untuk die tunjukkan kat kawan2 Se-KL dengan die. maklum lah Pantai Dalam tak de bot dorang pakai BAS intrakota, teksi dan Putra LRT je..

bukan main happy si Bum bile abang die snap gambar bot yang cantik meluncur di atas air.
ku mengeleng2 kan kepale sambil dalam hati berkate.. naive sunggu orang Key Ell ini..huahuhau" cewah...


cantik bukan? maaf saya tak amik job amik gambar orang kawin..jgn tempah saye OK.

sempat gak kiteorang main conteng2 vandalism kat atas pasir pantai tu..huahuhua... 



ni lah yang kami conteng di tepi pantai smbil menyanyikan lagu riang gembira dan bertepuk tampar manja..

Tetibe azan di kumandangkan oleh anak buah Imam Abu masjid bagan pinang. aku bingkas bangun untuk pulang. jelas kelihatan air mate bum mengalir kerana sedih nak meninggalkan Pantai PD yang cantik dan indah tak seperti hospital pantai medical center dan Pantai Dalam.

kepade pembace sekalian, sila tengok Blog yang tak ramai peminat milik abg ipar saya iaitu abang perut dan kakak saye yang tak cantik itu..

kesian tak de sambutan - sebelum beliau tutup blog sila lah lawat.. 


akhir kata - ABg long sekeluarga sila tutup blog anda!..ahahhaa

3 comments:

Fay said...

dah lama x ke pantai! XD

lynnlyana said...

cessssssssssssssss....blog saya sgt pemesss ok!!
camera kamu seolah-olah di serang virus yg amat dasyat..quality dia sama macam kamera yg pakai kodak roll-roll tuh..
wkakakakakkaka

Aril Lanang said...

di tepi pantai yg indahhhh...kuu :-)

Related Posts with Thumbnails